مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

‌تهرانگردی این هفتــــه‌احمد مسجدجامعی به تئاترگردی و بازدید از سالن‌های قدیمی نمایش در تهران اختصاص داشت.

عضو شوراي شهر تهران به همراه گروه تهرانگردي به بهانه سي‌وچهارمين جشنواره تئاتر فجر با تعدادي از بزرگان هنر نمايش كشور ديدار و گفت‌وگو كردند؛ ديدارهايي كه به همراهي خسرو خورشيدي پيشكسوت طراحي صحنه تئاتر، اسماعيل خلج بازيگر پيشكسوت و چند تن ديگر از مديران و هنرمندان، انجام شد. تهرانگردان به مناسبت پنجاهمين سالگرد تاسيس تالار سنگلج، نخستين بازديد خود را به اين سالن تاريخي تئاتر اختصاص داد. به گفته مسجدجامعي، زمين تالار سنگلج نخستين وقف براي تئاتر در تاريخ موقوفات است و سند آن با فضاي مجاور كه در اختيار بخش حقوقي شهرداري تهران است، يكي است. از اين‌رو در سال‌هاي گذشته پيشنهاد تغيير كاربري آن بخش و تبديل آن به فضاي هنري داده شده است.

در ادامه مسجدجامعي ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف نماي پشتي سالن سنگلج، از مسئولان شهرداري خواست تا آن را مرمت و بازسازي كنند. مسجدجامعي پس از مذاكره با شهردار منطقه و عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر اظهار اميدواري كرد كه در سال آينده رديفي در اعتبارات شهري براي اين تالار پيش‌بيني شود. در پايان اين بازديد پوستري كه توسط محمدعلي كشاورز و عزت‌الله انتظامي براي سي وچهارمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر‌ امضا شده بود، به امضاي مسجدجامعي، خلج و خورشيدي رسيد.

تئاتر تهران يا تئاتر نصر، در خيابان لاله‌زار و در كنار ساختمان گراند هتل سابق، مقصد بعدي گروه تهرانگردي بود. مسجد جامعي درباره بررسي ساختمان گراند هتل نيز گفت: اگر موزه تئاتر در اينجا راه‌اندازي شود، شرايط‌ رسيدگي به گراند هتل هم فراهم مي‌شود. مقصد بعدي تهرانگردان در خيابان لاله‌زار، تئاتر فرهنگ يا پارس بود. اين سالن در دوران ناصرالدين‌شاه يك طبقه بوده و به‌عنوان آشپزخانه صدراعظم از آن استفاده مي‌شده است.‌

شركت چاپ مصور (سيروس) ‌ و سينما هما هم مورد بازديد تهرانگردان قرار گرفتند. در ادامه مسير گروه كشف تهران در يكي از بن‌بست‌هاي خلوت خيابان جمهوري، به كارگاه خياطي رفتند كه روزي كارگاه نمايشي بوده است.سپس تيم تهرانگردي از دبيرخانه ‌سي‌‌وچهارمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، بازديد كردند. تالار محراب نيز مقصد بعدي تيم تهرانگردي بود. احمد مسجد جامعي و همراهانش، در ادامه به تئاتر باران، نخستين سالن غيردولتي ايران رفتند. آنها سپس به هتل باباطاهر، محل استقرار هنرمندان بخش شهرستان تئاتر فجر رفته و با تعدادي از آنان ديدار و گفت‌وگو كردند.

بازديد از تماشاخانه سرو در خيابان سپهبد قرني و گفت‌وگو با گروهي از هنرمندان زنجان و اصفهان كه در حال تمرين براي اجراي نمايش بودند‌ نيز ادامه برنامه بود. در پايان تئاترگردي روز جمعه كه تا پاسي از شب به طول انجاميد، تهرانگردان به منزل داوود رشيدي از هنرمندان پيشكسوت عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون رفتند. در اين ديدار هنرمندان بسياري حضور داشتند‌.

کد خبر 323406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha